Emm..kengkadang aku terpikir sendiri..kenapa orang slalu menunding jari pada orang lain kalau timbulnya satu2 masalah..sedangkan benda tu boleh disettlekan sendiri..
kenapa?
terasa diri terlalu mulia ke nak buat benda2 tu...

sebagai contoh la...
kalau orang komplen...kat rumah la...
kotornye toilet kite...
tapi lama2 x jugak basuh toilet tu...
nak tunggu anak tukang cuci, cuci toilet tu ke?
pandai komplen je...buat tak nak..boleh blah!!

kalau kat sini plak..terlalu berkira..
mungkin semua orang sibuk dengan tugas masing2...
tapi takkan perkara kecil yang perlukan masa 2-3 minit pun tak boleh tolong???
terasa diri tu mulia dan besar sangat????

aku mula2 memang tak kisah..
tapi bila dah banyak kali terasa cam nak meletup jugaklah rasanya....

hari ni ada jamuan untuk semua kakitangan patologi...makan sambil menderma..emmm..
lepas tu ingat nak validate result, tak cukup komputer la pulak...
ada satu pc tu budak praktikel gunalah pulak...buat cme untuk petang ni...
aku tak tau la diorang ni....
nak marah pun budak2...
selama ni diorang ghaib entah kemana bukan buat presentation ke?
langsung tak ambil peluang blajar kat sini...
dah la amik dtmp..kalau kursus lain tak kisahla sangat...

hari tu aku dah tegur dah sebab jarang nampak diorang dalam lab..bukan tegur ape pun, tanya je...dengan baik la...
2-3 jam lekat la skjap pas tu ghaib plak...budak2 ni...

lepas tu kak uji pulak perasan pasal benda ni...aku tak bagitau dia pun...
lepas tu kitorang bincang @mengumpat jugak.kak kumari pun join the group la..hehe..
lepas tu kak kumari pulak tegur diorang..huh..kaw-kaw punyer...aku senyum je...hehehe

0 comments: