AKU..

Maha suci ALLAH yang menjadikan hambanya dengan segala kesempurnaan...hanya DIA yang berhak memberi taufik dan hidayahnya...
Harini aku rehat awal...bestnya boleh duduk atas kerusi yang tak berapa empuk ni...lenguh rasa kesana-kemari..semoga ALLAH terus menganugerahkan aku nikmat iman, islam dan kesihatan ni...
Moga setiap langkah aku dikira sebagai ibadat...
Hari ni pagi2 printkan result dari hospital ampang..tracing result banyaklah jugak...
Mungkin salah demo..sebab tu result tak sampai kat spital sana...
sampai kat spital lain...
Hari ni rehat awal skit, bukan sebab nak curi tulang tapi lapar yang amat...
Ni pun aku amik masa update blog...hehehe...

Esok tak jadi present..abag nizam yang akan present pasal keselamatan...nasib baik..hehehe...
lagipun aku memang tak prepare...nak prepare ari ni pun aku rasa dah tak sempat rasanya...
ari ni mungkin orang terakhir tanya aku..kak jah...tanya aku memang masuk core lab ke?
aduh...rasanya dah boring aku jawab benda yang sama je sepanjang 2 minggu ni...tapi tak pe..at least ada orang sedar akan kehadiran insan kerdil dalam lab ni..hehehe..

Alhamdulillah...kekadang aku ada terpikir tentang diri sendiri..
Menggunung dosa...
Namun aku hanya insan biasa...sentiasa melakukan dosa..
Namun ALLAH itu maha pengampun...
Sebenarnya terdapat banyak cara untuk kita bersihkan diri dari dosa..
Istigfar banyak2 n buat solat taubat...
Solat taubat hanya 2 rakaat sahaja...tapi bila hati dah hitam..dua rakaat pun terasa 10 rakaat...

Dulu pernah sorang kawan bagi tau hilang respect kat mamat ni...
Sebab dulu nampak baik, alim je...tapi skang nampak cam tak berapa baik sebab kawan ngan perempuan..
Bagi aku...
sape kita nak menilai orang begitu???
adakah kita terlalu baik untuk menilai orang...
cara yang terbaik adalah menegur dengan cara berhemah..
bukan mengata yang akan menambahkan lagi dosa kita yang sememangnya menggunung..
mungkin kita pernah terleka dengan nikmat dunia..
tetapi masih ada ruang untuk perbaiki diri.
hanya DIA yang berhak menilai hambaNYA...

semoga ALLAH ampunkan dosa kita...

0 comments: