Baru lepas balik kampung...kepala rasa cam huyung2 lagi. Mungkin dalam bas tak berapa boleh lena..
Cam biasa, kalau aku cuti je mesti ada perkara yang buat aku naik darah..
Hari ni aku tengok QC mesin blood gas tak de QC untuk hari sabtu...
Tak tau diorang tak run ke atau letak merata...
Kalau lab manager tau mampus aku kene bantai...
Orang yang run sedap la..run sampel je...
nak menjawabnye... aku...jugakk...
QC csf plak ada yang run untuk qc lain..padahal keje dah lama...
nak marah.....ish, entahla...
Walaupun aku tak kluarkan suara, tapi sape yang penah kenal aku tahula camana riak muka aku kalau tengah marah...
Lab belakang plak..semua officer cuti...Kak Ujie plak pi Hospital Putrajaya...
Tinggal aku n kak dura je...tapi kak dura selalu x de..sibuk hal2 jabatan punyer..
harap2 tak de masalah apa2 la arini sampai aku balik.....
tadi aku nampak qc ada yang tak masuk dalam range....
aku tanya mlt tu nape run jugak kalau qc tak masuk...
lepas tu die jawab ape???
tak pe...satu je tak masuk....
die ni blajar ngan tok guru mana???
memandai2 je buat keputusan sendiri...
bila aku bagi tau renu..die kata saba...
aku dah ada tanda2 sindrom core lab....
sindrom core lab????
no la...
rasa cam hebat sangat keje lama kat lab tu...
tapi buat keje...sama je cam orang baru masuk...
astagfirullahalazim...

tadi kak ilya bagitau ada resul hba1c yang aku validate tak dapat result..
tapi bila dia check kat klinik pesakit luar...sume result tu ada dalam satu fail...meresap darah aku...
tapi alhamdulillah...tak payahla aku mencari sebab kenapa result tak sampai..
susah keje dengan darah orang ni...lagipun orang nak amik darah bukan senang..
lagipun kalau makcik2 yang dah tua tu sian datang balik hospital semata2 nak amik darah...
sebab biasanya patient akan datang dua minggu awal b4 jumpa dr..

Ada satu perkara yang aku dah mula perasan orang dalam lab...dan dah mula bosan...
buat keje tak seberapa, tapi merungutnye macam keje kalah perdana menteri...
moga penyakit2 hati ni tak berjangkin kat aku....insyaallah....

0 comments: