KeNaPA???

Aku selalu mengharapkan orang yang mengenali aku dengan sesuatu yang sama dengan apa yang aku berikan..
Ini buka dari segi kebendaan...
Dari segi
keikhlasan...
rasa setiakawan...
kejujuran....
rasa hormat....
rasa dihargai...
rasa kehadiran...


tapi...
secara diam harapan ini lah yang telah menyebabkan aku ingin makin jauh dengan orang tu...

Salah kah aku?

Tapi aku cuba untuk hilangkan rasa BENCI, MARAH, MENYAMPAH, MELUAT....
Walaupun aku tahu orang2 tu berpura-pura..manusia yang bertopengkan musuh ALLAH...
Namun aku redha..

Betulkah orang kata kesabaran manusia ada hadnya??????
Ya...mungkin sebab kata2 itulah yang membuatkan aku semakin hari semakin menunjukkan belang...hehehe..

Aku sendiri pun dah mula perasan...
Kat tempat kerja pun aku skang dah lebih open untuk bercakap...x tahan dah...Biadap sangat.

Skang ni aku perlu fikirkan tentang diri sendiri..
ya..kalau dulu aku susah nak kata tak nak..or..tak boleh...
Tapi skang....mungkin aku dah makin matang...
Buat ape berkorban untuk orang lain tapi akhirnya diri ini jugak yang diburukkan, dikeji,
diri ini juga bersusah payah, tapi diri ini jugaklah yang yang diperbodohkan...

BodohKAH aku kerana slama ini tak mengenal yang mana lawan mana kawan?

Moga ALLAH bersihkan hati dan fikiran aku dari kekotoran.


0 comments: