JOM SENAM

Buat kali pertama aku masuk group body combat..
ntah ape2 aku buat.hehehe..tapi best gak..
hilang rasa tension..hilang serabut kat kepala...
lepas habis aku pi mandi..sempat gak aku ngintai ruang tu..
manala tempat untuk solat..cam x de je...apela...segar rasa badan...
tapi berjalan balik ke monorel, badan aku dah berpeluh balik...
emmm..
aku p pasar malam depan umah. s
inggah kat gerai jual vcd. nak beli vcd senario...
nampak cam best, tapi tak tau la..tanya penjual tu katanya rm 5 je..beli 4 percuma satu..
wah..
murah tu..
tapi tiba-tiba terlintas di fikiran aku kata-kata dr sham.
" cd cetak rompak ni, ko tahu sape yang jadi dalangnye? tu la...kongsi-kongsi gelap yang berlambak kat kl ni..kalau kita beli vcd/cd cetak rompak bermaksudkita mengkayakan lagi tauke-tauke kongsi gelap ni...diorang kaya raya dengan cara macam ni lah."

em..bila aku berfikir 2-3 saat,
melawan keinginan dengan kebenaran...
yang mana satu akan mempengaruhi fikiran aku..akhirnya aku letak balik..
tak pelah..nanti lama-lama akan ada kat dalam tv tu..tambah-tambah citer senario...raya nanti adalah tu..heheh.

sebelum tido aku ada sikit buku AS-Syifaa, ubat penyejuk jiwa.
ini adalah antara ayat yang sempat aku baca..

Dalam sahih muslim, Rasulullah s.a.w bersabda:
"seseorang hamba akan selalu dikabulkan doanya selagi ia tidak berdoa dengan sesuatu yang mengakibatkan kepada dosa atau memutuskan silatulrahimatau tergesa-gesa."
"para sahabat bertanya:apa yang dimaksudkan dengan tergesa-gesa?"
"Rasulullah s.a.w bersabda:orang yang tergesa-gesa adalah yang mengatakan 'saya berdoa kepada ALLAH tapi tidak dikabulkan, kemudian ia mengeluh kerananya dan meninggalkan doa,"
(Muslim 2735/92, al-Baihaqi dalam kitab al-Kubra 3/353)

0 comments: