MANUSIA...MANUSIA.HIPOKRIT SUNGGUH...

ari ni aku sampai awal kat spital. tapi pagi ni aku terpikir nak taipkan sesuatu yang dah lama aku nak luahkan...pasal manusia....
kekadang manusia ni aku rasa sungguh hipokrit. depan baik sesangat cam agar-agar....beledor busuk...belakang cam bangkai....ini yang aku rasa dari tempat keje lama dan baru.. walaupun tempat keje baru ni x dengar lagi cerita pasal aku...tapi kalau boleh buat kat orang lain cam tu, tak mustahil boleh buat kat aku gak...masa bercakap depan2 bergurau senda, bertepuk tampar, tapi bila kat belakang, mengutuk, mulut herot sampai ke telinga...
kat sini pun cam tu..ada sorang hamba ALLAH tu kalau bercakap depan kitorang pasal mamat tu...punyalah berkobar-kobar..kalah YB dewan parlimen besut...tapi kalau kat depan mamat tu....alahai..baiknya...bodoh betul...hipokrit....
aku pulak....
mungkin selama ni orang ingat aku diam, x kisah apa2. tempat keje lama pun gitu jugak...aku memang tak suka ambil kisah apa orang nak cakap..biorlah...yang penting kt akhirat nanti kita jumpalah balik..aku memang lebih suka berdiam diri. tapi telinga dan mata aku akan bekerja..itu lebih baik aku rasa...
aku rasa cara yang terbaik adalah berterus terang. be honest...orang u pun tahu kesilapan die dan kita pun tak menanggung dosa dan sesalan sepanjang hayat....

0 comments: