upgrade diri

Sesekali aku terpikir camana nak mengisi ruang masa yang ada. Kekadang duk rumah pun asyik tengok tv…tido…menung…alhamdulillah, masih ada masa untuk termenung…hehehe..

Tak tau camana aku terlintas untuk upgradekan diri nak pi belajar jahit…
Belajar atas pengalaman orang lain….tengok akak aku tak yah susah2 hantar jahit baju raya, baju sekolah anak2 n suami sendiri…baju sendiri apatah lagi..

Tapi aku??....Kalau tahu jahit, bleh save duit untuk jahit baju sendiri pun jadilah..hehe..
Tengahari tadi blajar jahit manik ngan Kak Norin…senang je..tapi perlu kesabaran agak tinggi yang perlu dipupuk.hehe..

Sebelum ni aku penah cuba sorang 2 dalam bilik jahit manik kat lengan baju…
Tapi jahit dah dekat separuh, manik plak tak cukup. Lemahkan semangat aku je...pastu tinggal je...hangat2 tahi ayam betul..

Tapi aku akuilah memang remeh skit buat tu..tapi cara Kak Norin ajar tu lagi senang dan comfirm aku ble habiskan tak sampai sejam setengah la..emm...yer je aku ni......

Ari pun aku dah start pergi kelas jahit..
4.30 aku dah start kuar dari lab. Hujan plak turun lebat sesangat siap ngan guruh lagi tu..macam tak nak bagi aku p blajar je..lalu ikut UKM nak pi Chow Kit, baju aku habis lencun. Macam orang mandi..dahsyat betul!!!

Dekat je ngan monorel, aku terpikir nak pergi ke atau terus balik..ye la...baju basah yang amat..nasib baik aku pakai baju yang stail songket, tak nampak sangatla...
Tapi aku terpikir, kalau tak pergi ari ni, aku nak pi ari ape plak...sebab hari ahad tutup..hari sabtu, masa untuk rehat....hari lain dah ada kelas untuk lain, Cuma ada hari ni ngan khamis je...rabu aku free tapi kelas ni tutup plak..

Sampai kelas tak de orang pun Cuma ada cikgu yang ngajar ngan sorang lagi student yang dah mahir kot...
Best gak..
Kene lukis pola, pastu buat pola untuk skirt sendiri, last skali gunting kain..
Tapi aku tak bawak gunting kain sebab ingatkan kene blajar buat pola sume dulu baru gunting2...rupanya lepas buat pola terus gunting..
Nasib baik bawak gunting kertas..buat sakit tangan je..tapi apepun memang best ah...
Tak sabar nak jahit baju sendiri...
Huh..berangan!!!!!

0 comments: