KuRsUs d POrT DiCkSoN

Alhamdulillah..lega rasanya dah balik umah.. tapi rasa cam nak p PD lagi je..rasa cam tak cukup..hehehe...
aku baru balik PD ada kursus kepimpinan anjuran kementerian belia dan sukan..
BEST...itulah klasifikasi yang aku ble bagi kat kursus ni...
lagipun aku dah lama x p kursus cam ni...
Paling last p BTN kot...





Banyak info yang aku dapat...
sebenarnya kementerian belia dan sukan ni banyak buat aktiviti untuk belia2..tapi ramai yang tak tahu...termasuklah aku...

Ceramah tak banyak sangat tapi lebih kepada latihan dalam kumpulan...(LDK)..
makan pun best...hehehe...free...best la..

1,2,3 mei nanti akan ada kem jati diri...tak tau lagi nak pi ke tak... kalau aku oncall x leh p lah..
cam best je...ntahla...

Banyak kenangan kat sana...
Yang paling tak ble lupa..pengalaman tengok Hairul lemas kat swimming pool...
Dahsyat...sekelip mate je berlaku...
To hairul..
lain kali jangan lupe pesan mak....
ingat...awak tu dah nak kawen 2 bulan lagi....jaga diri baik2...hehehe...

Pastu tak leh lupa gak aku berlawan cakap ngan fasilitator..orang kelantan..KEREK .
hensem gak..hehe..tapi hensem saje tak de budi bahasa buat ape...
membuatkan aku makin meluat ngan lelaki klantan ni...
aku bukan melawan ape...dia tuduh kitorang (dari HKL) benda tak betul..
aku ape lagi...terus je lepas die malukan kitorang kat dalam dewan tu..aku dengan berlagak cam HURK,...terus jumpa die...
pastu ape riaksi die...????

emm...hehehe...tererlah NURUL..
merah padam la....termalu sendiri....
padan muka...
moga jadi pengajaran untuk die...
dah la masa ngah buat ceramah guna perkataan yang tak berape elok...
kata dah banyak kali buat ceramah...buat training tapi kenape masih guna perkataan yang tak sepatutnye?


tapi apepun...terima kasih buat fasi2 yang baik...dan telah menjadikan aku seorang yang berani untuk menegakkan benda yang betul...cayalah.........

Tak lupa gak pengalaman kene marah sebab ada student yang buat latihan industri pergi skali balik kg sebab mak die sakit tapi tak bagitau fasilitator...
Hai...aku gak yang kene...

Tapi si fasi si budak kelantan ni marah2 sampai nak bagi surat kat ketua jabatan kitorang...bagila...tak takut pun...
kuakuakua...

Sebabtula die slalu cari salah kitorang spajang kursus ni...
Tapi last2 datang tanya masa tunggu bas nak balik ke kl....dari mane? dah berapa banyak kali. Dah cakap dari HKL...
Dah berape kotak hisap rokok sampai dah banyak kali tanye x ingat2 jugak...????? Ish.
Siap bagi name kad lagi...kalau rasa bersalah tu, mintak maaf je lah...susah sangat ke????

gambar kat atas ni masa aku buat public speaking. stiap orang kene buat public speaking. aku buat tajuk "betulkah belia tidak suka berpersatuan?.." emm...kembali ke zaman sekolah plak..



0 comments: