Hari dimotivasi

Hari ni Ketua Jabatan breafing pasal jawatan kuasa informasi jabatan.
Aku salah sorang yang handle pasal Buletin Jabatan.
Ada 4 benda yang penting dalam management sesuatu
P - plan to do
O - organize what to do
L - lead
C+M - controlling and monitoring

Perkara penting dalam menghandle sesuatu adalah
.......adakah orang yang kita lantik untuk berada di bawah kita tu mampu untuk jalankan tugas yang diberi
.......adakah kita boleh berkomunikasi dengan baik dengan orang bawahan kita

Tadi ketua jabatan mungkin tahu kekangan yang aku hadapi tahun lepas untuk publishkan Buletin..hanya satu yang sempat keluar...ish..ish..cian tul...

Kak Ana dah pergi australia..so aku kene berdiri atas kaki sendiri nak menage benda alah ni...

Tapi apa-apun insyaallah tahun ini rasanya dengan jawatankuasa baru dah boleh publish 4 kali setahun kot Buletin Jabatan..

tapi aku tak tau sape yang patut aku pilih..
yang paling penting mestilah tahu menggunakan publisher dan sedikit rajin...

0 comments: