fazlie...

Semalam aku pergi tengok kawan kat wad psikiatrik...
sian dier..mungkin die dah tertekan agak lama keje kat sini..
seingat aku dulu, dia baik sangat ngan aku..selalu la ngusik masa aku lalu2 dalam core lab..
last2 semalam aku dapat tahu minggu lepas ada dr kat sini refer die ke wad spikiatrik.
dengar cerita minggu lepas die mengamuk tumbuk2 tempat punch card dan barang2 lain..
x sangka..
semalam pi melawat die..
kenal aku lagi..
ei..kak nurul...alhamdulillah..
tapi aku nampak mata die layu semacam je...
mungkin sebeb treatment yang die terima kot..
masih boleh borak macam biasa..
tapi banyak luahan perasaan la..
mak die bagitau aku, masa mak die tanya ada masalah tak die x jawab pun..
cuma bila dah masuk wad ni..bertemu ngan kitorang datang melawat, barulah die luahkan sume...
memang dah pendam lama dah tu..

aku??
mungkinkah suatu hari nanti aku pun akan pergi sana?
aku pun banyak pendamkan perasaan dari tempat kerja lama sampaila masalah aku skang..
Ya ALLAH..jauhkanlah...
sebabtu skang kalau ble aku cuba untuk balik umah lewat2 skit..
bila duk umah aku akan secara automatik terpikir pasal masalah aku..
aku selalu ingatkan pada diri sendiri agar selalu pikir yang baik2 tentang apa yang dah jadi..
mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku..
tapi aku hanya manusia biasa..
setiap insan dalam dunia ni pun akan rasa apa yang aku rasa kalau kene tipu!!!
tak sangka keikhlasan aku dulu akan dibalas dengan tuba.
moga ALLAH ampunkan dosa aku dan dosa die..
Sekarang ubat yang paling mujarab adalah sentiasa memaafkan orang lain...
TAPI?????
pernahkah orang lain pikir perasaan aku..???
Tak pe...Allah penentu segalanya
Bila dipikirkan balik, memang ada hikmahnya.
Tapi aku memang betul2 tak sangka...
ingatkan aku dah jumpa orang yang paling Baik dalam dunia ni,
tapi...

Aku masih ingat dulu ada sorang kakak tegur katanya aku mesra ngan orang laki dengan andaian sebab aku tak pernah sekolah agama, tak pernah sekolah dengan lelaki..
padahal aku dulu sekolah kebangsaan yang penuh dengan jantan dan betina..
dan sekolah menengah aku sekolah mrsm pun penuh dengan makhluk lelaki dan perempuan...(lembut skit la perkataannya kerana majoriti kat sana orang baik2 agamanya..)
kat sana pun aku memang terdidik dengan suasana agama yang dikira agak baik.
cuma salahnya mungkin aku jarang amalkannya lepas keje.

masa kat u pun mana ada kelas untuk pompuan saje. kawan2 pun ada yang lelaki..
mungkin akak menganggap aku begitu sebab aku terlampau rapat dengan lelaki..

tapi...
walaupun aku tak bersekolah agama aku masih lagi menghormati perasaan orang lain..
sebolehnya mengelak dari memburukkan orang lain..sebab lambat laun orang akan tahu juga kita pengkhianat kawan..
rasanya aku tak pernah never.........meduakan atau mentigakan orang yang aku aku rasa akan menjadi imam pada anak2 aku nanti...
tak pernah!!!!

namun suatu hari nanti imam tersebut aku harap dapat memberikan penjelasan untuk menjaga hati aku.
mungkin aku terlampau banyak dosa padanya sampai die sanggup ................
mungkin die ada alasan sendiri..
tapi apapun alasannya..tolongla bagitau..andaikata masih menganggap manusia bernama NURUL ini seorang manusia.

Manusia bernama nurul ni sentiasa akan memaafkan apa yang dah berlaku..
apa yang berlaku yang melibatkan keluarga, dan manusia bernama NURUL ni....

Apapun hanya doa dikirimkan moga selamat dunia akhirat

Ya ALLAH..jauhkanlah hambamu ini dari api neraka...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

0 comments: