tak tau aku nak komen ape..

Emm... aku tak tau nak komen ape...
pagi tadi ada student praktikal dari PTPL Ampang..datang praktikal kat lab aku untuk dua minggu...
saje je tadi aku borak2 ngan diorang...
tanya pasal senior aku yang ngajar kat situ dulu..skang dah kerja kat hospital selayang..dengar khabarnye dah sambung master...
tapi aku bukan nak cite pasal die sebenarnya..
sape2 dari PTPL jangan amik hati ape yang nak taip ni..
pagi tadi lepas interview serba sedikit ngan bebudak tu, saje aku duk sembang sambil validate result HBA1c...
ada mlt bagi tau student PTPL ni tak berapa bagus...aku tak tau ketakbagusannya dari segi mana...
die kata dulu Dr Ana..skang dah pindah tanya pasal sorang MLT kat dalam lab aku ni..
die tu (tujukan pada mlt) blajar kat mana dulu?
dari PTPL ..
emm...patutla buat keje lain skit...

dan akak tu jugak bagi tau Hj yang slalu amik dan jaga bebudak praktikal ni jugak ada bagitau
"kalau saya pun tak nak amik budak2 dari PTPL"

aku tak tau kenapa cam tu skali dia blacklist student PTPL..
aku yang dengar pun rasa sedih..

dan Student2 tu jugak ada bagitau beberapa perkara tentang PTPL kat tempat diorang...
diorang banyak tau sebab wakil pelajar kat sana....

tapi berdasarkan pengalaman aku handle bebudak kat sini..ntah la..berdasarkan pada individu masing-masing sebenarnya..tak ble tunding jari pada semua orang atas kesalahan orang lain...

Masa aku praktikel dulu pun ada sorang mlt bgtau kat kitorang..student Upm ni payah nak dapat keje...sedih sungguh..mentang2 la anak die masa tu ngah blajar enginering kat mana ntah..berlagak betul. mahu saje aku jumpa mlt tu skang...tak tau la kalau dah pencen...biarlah..mulut orang tak ble nak tutup...mulut tempayan boleh la....BOLEH BLAHH>>>

0 comments: