pikir apelak nihh...

Semalam lepas mahgrib aku dengar tazkirah dari ustaz (tak ingat lak nama dier...)..
kat Selangor fm..
Die kata 9/10 dari punca rezeki kita datangnya dari berniaga...tu memang tak dapat dinafikan lagi...
Tapi yang aku nak cerita nih...die kata lagi 10/10 daripada rezeki adalah datangnya dari penternakan...em...best bunyi die kan?..
tapi kalau difikirkan memang logik gak...
aku pun kekadang fikir nak berhenti kerja buat perniagaan sendiri...
tapi bila ingatkan susahnya dulu bersengkang mata sebelum pi exam...aduh....kene cancel la dulu hasrat tu...
tapi aku memang teringin sangat nak jadi penternak --penternak moden la kiranya...
cuba bayangkan...ceh, berangan lah pulakk...
cuba bayangkan start dengan ternak sekor lembu jantan, sekor lembu betina...
lepas tu..
dapat anak die....pastu...beranak lagii....lagi..lagi..dan lagii...
pastu kalau ada modal lagi...beli sepasang lagi...emmm...best gak tu...
buat ternakan secara fidlot---bagus tu...yang penting sekarang kene kumpulkan duit...tapi duit asyik beli bende remeh jer...
em...oklah tu....berangan ak sudah..
satu kat sini inernet lambat sangat..aku nak upload gambar pun susah...

0 comments: